DumpStats voor De Zittende Rechter

7,576 +11028 -3452

Kudos

#9294 (Top 3.4478%)

Kudos/dag 2.13
Kudos/reaguursel 13.18
Meeste kudos op 1 reaguursel 976
Minste kudos op 1 reaguursel -234

575

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.16
Topreaguursels 5
Woorden per reaguursel 19
Reacties per reaguursel 0.53
Meeste reaguursels op 1 dag 6
Aantal x weggejorist 11
Gestart op 14-08-2014

Kudoverloop over tijd

12 kudos 2020-10-12 05:28:51 door Gimobe op Vragen over het coronavirus
Het gaat fout bij 'griepje'. Griep wordt vaak verward met verkoudheid. Als je een 'griepje' hebt, ben je gewoon verkouden. Als je echt griep hebt, heb je overal spierpijn en lig je rillend van de koorts in bed. Of in het ziekenhuis als je ook nog andere gezondheidsproblemen hebt. En dat is precies wat je met covid-19 ook ziet. Dus ja, het lijkt heel erg op elkaar maar het is niet hetzelfde.

8 kudos 2020-08-30 16:51:39 door Haaaaihoihoi op Lolbroek prankt virusgekkies
Ah je hebt ook iets gelezen en zelf maar als universele waarheid aangenomen. Ik verwed m'n alles op het feit dat je geen enkele medische studie hebt gevolgd. Jouw theorie klopt, over het algemeen, onder soortspecifieke situaties. Je vergeet te melden dat het virus nog een vessle heeft van bijna 8 miljard menselijke hosts, het zich lang voor er symptomen ontstaan al naar anderen verspreidt, dat het eerst lange tijd milde en verwarrende symptomen vertoont, oh en het feit dat het virus zich makkelijk kan vestigen en muteren in nertsen, katten en vleermuizen vergeet je ook in je theorie te verwerken. Sorry, je matig geïnformeerde opvatting raakt kant noch wal.

2 kudos 2020-08-30 15:15:48 door pj_vr op Lolbroek prankt virusgekkies
Russisch vaccin gehad zeker. Daar zijn ze ook zo goed in van die lulkoek-verhalen en geloven in hun eigen waarheid.

13 kudos 2020-08-30 14:44:05 door berlinetta op Lolbroek prankt virusgekkies
@Franciscus Borchwerf | 30-08-2020 | 16:31: Dat is ook zo, maar wat gaat er ten koste van onze vrijheden en privacy? Een mondkapje dragen vind ik geen beperking van mijn vrijheid. Het laten opschrijven van je contactgegevens bij cafés en restaurants is niet verplicht. Ik vind het persoonlijk vrij bescheiden verzoeken die van ons verwacht worden met dit virus. Of je het ermee eens bent gezien de mogelijke economische schade is een ander verhaal, maar privacytechnisch en qua vrijheden vind ik het meevallen. Misschien zie ik iets over het hoofd, dat kan.

-3 kudos 2020-08-30 14:31:07 door Franciscus Borchwerf op Lolbroek prankt virusgekkies
@berlinetta | 30-08-2020 | 15:22: Dat het elders slechter is wil nog niet zeggen dat we hier achterover moeten leunen als men onze vrijheden inperkt. Ik ontken het virus geenszins maar word wel bang van de maatregelen die men treft ten koste van onze vrijheden en privacy.

7 kudos 2020-08-30 13:22:07 door berlinetta op Lolbroek prankt virusgekkies
@Goofie9 | 30-08-2020 | 15:05: Sarcasme helpt niet. Scherp blijven is goed, helemaal op eenzijdige berichtgeving. Maar als je doelt op het grondrecht dat betrekking heeft op onze vrijheid, zou ik je willen vragen toch even goed te realiseren dat we in vergelijking met andere landen toch een ontzettend vrij leven kunnen leiden.

-39 kudos 2020-08-30 13:05:49 door Goofie9 op Lolbroek prankt virusgekkies
Je praat hier tegen een muur op dumpert.

De regering zorgt wel voor ons burgertjes.

Het is immers niet zo dat een regering eerder tyranniek is geworden.

Nee het is heel normaal dat we onze grondwet laten overtreden omdat we heul bang zijn met zijn allen.

Wel typisch dat er nu zon smeer-campagne gaande is tegen Wit-rusland, ik vraag me af waarom dat zou kunnen zijn.

iemand een idee?

58 kudos 2020-08-30 12:55:38 door MaarIkBemoeiNiet op Lolbroek prankt virusgekkies
Gelukkig hebben we jou maar! Wat ontzettend knap dat je jezelf hierin hebt verdiept en na langdurig onderzoek achter deze feiten bent weten te komen. Zou je mij misschien de linkjes kunnen sturen met bronvermeldingen waarin jouw argumenten worden bevestigd? Ik kon ze namelijk niet zo snel vinden. Of had ik op Facebook moeten kijken? Bijvoorbaat dank in ieder geval Sherlock

-43 kudos 2020-08-30 12:35:00 door De Zittende Rechter op Lolbroek prankt virusgekkies
Heb je de filmpjes uit China gezien waar mensen gewoon dood vielen op straat? Actuele filmpjes hiervan zijn er nu niet meer, terwijl er wel nog mensen dagelijks besmet raken door het virus. Het virus heeft zich dus gemuteerd naar een minder dodelijk virus. Als dit niet het geval was, zou je nu nog steeds dagelijks filmpjes zien van mensen die doodvallen op straat.

94 kudos 2020-08-30 12:20:31 door Wilhelm Tell op Lolbroek prankt virusgekkies
Leuk gelul voor op de verjaardag van ome Cor.
Er zijn zat virussen die als je die gewoon vrolijk negeert, makkelijk 70% van de bevolking dood laat gaan.
De lockdown is niet iets nieuws. Het is iets dat al duizenden jaren gebruikt wordt om de boel onder controle te krijgen. En dat is waarschijnlijk de reden dat we hier nog zijn als mensheid. Totdat we naar semi-geleerden zoals jij gaan luisteren.

-1 kudos 2020-08-01 12:42:10 door De Zittende Rechter op Geen masker dragen
En punt twee? In Japan sterven er procentueel gezien ruim het dubbele aan de griep ten opzichte van Nederland, terwijl in Japan wel mondkapjes gedragen worden om verspreiding van de griep tegen te gaan.

2 kudos 2020-07-15 14:10:12 door Poopulist op Je wc-papier wanneer je naar de Mexicaan gaat
Zou het misschien kunnen dat u een voor reaguurdersbegrippen respectabele leeftijd heeft bereikt, edelachtbare? Want ik herken uw klachten, maar die had ik met datzelfde dieet niet toen ik jonger was.

0 kudos 2020-07-13 16:02:58 door Pielemans op Ondertussen bij het racismedebat
Het gebeurd allebei om dezelfde reden, ik vind de één niet erger dan de ander. Allebei kut net zoals 99 van de 100 BLM jankers.

-7 kudos 2020-07-13 08:02:22 door DiePanzerVorwarts op Ondertussen bij het racismedebat
@Lars2020 | 13-07-2020 | 04:13:
Racisme bestaat niet? Dat moet ik je helaas toch teleurstellen.
Stellen dat racisme in Nederland niet bestaat is het andere uiterste van het spectrum waarbij elke verkeerde scheet als racisme wordt bestempeld.

49 kudos 2020-07-13 07:31:09 door PikaPikaPipa op Ondertussen bij het racismedebat
Ik heb rode haren. In je jeugd is dat net zo erg als gepest worden vanwege je huidskleur. En weet je: de ergste pesters waren niet blank!) Niemand die mij vertelt dat je dit als jeugdige anders ervaart. Je wordt gepest vanwege een kenmerk waar je niets aan kunt doen. Punt. Maar op een bepaald moment stopt dat pesten vanwege de kleur haar. Ik heb daar verder geen nadelige gevolgen meer van wat betreft maatschappij (behalve dat ik nog steeds geen ziel schijn te hebben). Ik ben er wel van overtuigd dan er nog steeds onderscheid gemaakt wordt op basis van huidskleur of afkomst. Maar wat men vergeet is te kijken naar de oorzaak. De mensen die zichzelf zo hard "slachtoffer" noemen in deze zijn vaak ook zelf de "daders". De echte slachtoffers hoor je niet. Dat zijn de mensen die opgaan in de multiculturele samenleving. Die hard werken voor wat ze hebben. Maar die toch in het dagelijks leven hinder ondervinden van de gevolgen veroorzaakt door die kleine groep BLM-ers.

157 kudos 2020-07-13 02:13:35 door Lars2020 op Ondertussen bij het racismedebat
@DiePanzerVorwarts | 13-07-2020 | 01:41: heeft er niks mee te maken gewoon.. ik ken zwarte jongetjes die slim zijn en knap en die regelen elke maand 20 meisjes om met hun mee naar bed te gaaan.. en ze krijgen een betere baan en verdienen meer.. terwijl de blanke jongen met flaporen in zijn 20 jaar nog niet 1 meisje heeft mee kunnen krijgen.. racisme bestaat niet in nederland.. het is enkel een hoop gezeur

-211 kudos 2020-07-12 22:49:18 door VeniVidiFietsi op Ondertussen bij het racismedebat
nee, dat is even erg. Maar het zwarte kind heeft later wel minder kans dan het kind met de flaporen om bijvoorbeeld een huis te kopen of om een baan te krijgen. Das wel vervelend.

6 kudos 2020-07-03 10:48:28 door Hornoks op Protestboeren bij het Binnenhof
@Roy B. | 03-07-2020 | 12:04:
Dus gezondheid heeft weinig met links of rechts te maken, maar onderwerpen als globalisering en klimaat zijn wel duidelijk links?
Je begrijpt toch zeker wel dat de hele klimaatproblematiek alles heeft te maken met gezondheid? En dat ook globalisering zeer grote voordelen heeft voor het welzijn van mensen overal ter wereld (en dus ook voor Nederland)?

Overigens heb ik gestudeerd aan en werk ik bij een universiteit (UU resp. UM), dus je hoeft me niet te vertellen over de doelstelling van en cultuur binnen universiteiten. 'Prediken' (in welke vorm ook) maakt daar echter zeker geen deel van uit.

3 kudos 2020-07-03 10:31:52 door Reance op Protestboeren bij het Binnenhof
@Roy B. | 03-07-20 | 12:04: Wellicht omdat enkele dingen feiten zijn, feiten die regelmatig of door links of door rechts ontkent worden. En de objectieve belichting van twee kanten is er wel degelijk, als je zelf zou studeren(en zou opletten) zou je dat wel weten. Bijvoorbeeld wordt bij onderwerpen zoals globalisering de voor- en nadelen besproken en wat voor effecten die mogelijk om de toekomst kunnen hebben, dan is dat laatste grotendeels speculatief(maar meer in de zin van een educated guess, ondersteund door onderzoeksresultaten).
Kortgezegd, je reaguursel is erg kortzichtig en getuigd niet bepaald van ervaring betreffende hetgeen waarover je oordeelt.

-7 kudos 2020-07-03 10:04:57 door Roy B. op Protestboeren bij het Binnenhof
@Hornoks Gezondheid heeft mijns inziens weinig met links of rechts te maken. Als je zelf zou studeren zou je echter wel eerder inzien dat universiteiten veelal links prediken. Globalisering en actie voor het klimaat wordt louter toegejuicht en een objectieve belichting van twee kanten is er niet bij. Nou vind ik actie voor het klimaat niet slecht, maar de kosten overschrijden de baten wel heel erg bij de huidige maatregelen.

11 kudos 2020-07-03 09:52:23 door Hornoks op Protestboeren bij het Binnenhof
@Roy B. | 03-07-2020 | 11:35:
Wat een onzin. Universiteiten doen onderzoek naar wat waar en juist is, ongeacht politieke lading en consequenties daarvan.
En vaak leidt dat voortschrijdend inzicht tot een roep om of noodzaak tot verandering, wat dus als 'links' bestempeld zou kunnen worden. 'Rechts' houdt nu eenmaal doorgaans niet van veranderingen.

Dat heeft echter niets met bevooroordeeldheid te maken.
Is het bevooroordeeld of 'links' als de wetenschap concludeert dat roken slecht voor je is?

-8 kudos 2020-07-03 09:35:46 door Roy B. op Protestboeren bij het Binnenhof
Bijzonder dat dit gemind wordt, als je je er even een beetje in verdiept zie je dat het stikstofniveau wel degelijk gehalveerd is sinds 1990. Maar goed, er zijn hier waarschijnlijk ook mensen die denken dat 100 i.p.v. 130 rijden verschil zal maken. Daarnaast is het wel redelijk bijzonder dat je nog steeds niet door hebt dat universiteiten sterk links bevooroordeeld zijn @Ardbeg.

-12 kudos 2020-07-03 09:24:32 door mr.Cam op Protestboeren bij het Binnenhof
@Ardbeg | 03-07-2020 | 10:41: Dat vertrouwen zou ik maar opzeggen. De universiteit verkoopt zijn bevindingen namelijk gewoon aan de hoogste bieder. Europ wil dat de oekraine en roemenie de nieuwe boerderij van Europa wordt. Nederland is voorbestemd om alleen maar geld rond te pompen voor de EU. Gelukkig bepalen we dat zelf wel en niet de politiek.

-7 kudos 2020-06-19 16:17:06 door Hewson op Mark snapt het!
En die hufter probeert een corona wet er door te drukken die van Nederland een bananenrepubliek zal maken. Politie prima. Maar zonder huiszoeking je woning binnen dringen gaat echt te ver. Dat was voor het laatst in 40-45.